Search

[:ar]ندوة علمية:التحول الرقمي في الجامعة الجزائريةواقع وتحديات[:en]Scientific Seminar: Digital Transformation at the Algerian University, Reality and Challenges[:]

2316

[:ar]احتضت يوم الأحد 16 فيفري 2020 قاعة المحاضرات مولود بديار بكلية الحقوق والعلوم السياسية الندوة العلمية الثالثة الموسومة بـ: التحول الرقمي في الجامعة الجزائرية واقع وتحديات بحضور عميد كلية الحقوق والعلوم السياسية الذي اشرف على افتتاح الندوة كما رفقة رئيس الندوة الدكتور سالم حسين ونواب العميد ورئيس قسم العلوم السياسية وبحضور السيد مدير الرقمية والسيد مدير حاضنة أعمال والسيد منسق منصة موودل بجامعة المسيلة .و كانت مداخلات قيمة تحمل أرقام وإحصاءات وتحليل من جانب الباحثين وبمشاركة الأساتذة والطلبة بالمداخلات القيمة والمفيدة. وقد خرج المتدخلون بعدة توصيات ومن أهمها:
– ضرورة إجراء دورات تكوينية وتدريبية للأساتذة والطلبة للتحكم في تقنيات البحث والرقمنة.
– تحفيز الباحثين والطلبة على التحول نحو الرقمية في جميع نشاطاتهم العلمية البيداغوجية .
– ضرورة إنشاء خلايا المديرية الرقمية على مستوى كل كلية…..الخ.

وفي الختام تم توزيع الشهادات على المشاركين
التغطية الإعلامية مصلحة الأنشطة

Hisilicon Balong

[:en]

On Sunday, February 16, 2020, the lecture hall Mouloud Diar of the Faculty of Law and Political Science hosted the third scientific symposium entitled: Digital Transformation in the Algerian University, Reality and Challenges, in the presence of the Dean of the Faculty of Law and Political Science, who supervised the opening of the seminar, as was accompanied by the seminar president, Dr. Salem Hussein, the vice dean and head of the science department In the presence of the digital director, the director of a business incubator, and the coordinator of the Moodle platform at the University of Messila. Valuable interventions carried numbers, statistics and analysis on the part of researchers and with the participation of professors and students with valuable and useful interventions. The interventionists came out with several recommendations, the most important of which are:

– The necessity of conducting training and training courses for teachers and students to control research and digitization techniques.

Motivating researchers and students to digitalize in all their pedagogical scientific activities.

– The necessity of establishing digital cells of the Directorate at the level of each college … etc.

In conclusion, certificates were distributed to the participants

Media coverage interest activities

[:]